OFTE STILLEDE
SPØRGSMÅL

Hvis du ikke finder svar, kontakt os gerne

Hvor længe kan kødet holde sig i mit køleskab?

Det afhænger helt af varens holdbarhedsdato. Vi giver alle vores ferskvarer mellem 1 til 7 dages holdbarhed hos dig i almindeligt køleskab, i varens originale vakuumpose, med mindre varen er tæt på udløb. Det vil dog altid være den oplyste dato i varedeklarationen og vores opvejningslabel som er gældende. Kort efter modtagelse skal vakuum brydes, hvor kødet skal enten spises eller fryses ned. Vi anbefaler ikke at opbevare kødet i køleskab mere end et døgn efter vakuum er brudt. Følger du ikke disse anbefalinger, kan vi ikke hjælpe i tilfælde af reklamation.

Kødet lugter ikke som det jeg køber i supermarkedet?

Kødet modnes i vakuum og kan være op til 4 måneder undervejs. Det kan afgive en særlig duft ved brydning af vakuum. Duften skal foretage sig indenfor 5 minutter, ellers skal du kontakte os øjeblikkeligt

Skal jeg altid bryde vakuum inden jeg fryser en ferskvare?

Svaret er ja. Vi skal have en eventuel reklamation kort efter du har modtaget en ferskvare, derfor skal vakuum altid brydes. Det er dit ansvar at tjekke kødet kort efter modtagelse. Vi yder ikke nogen form for kompensation på kød der har ligget i jeres fryser i flere måneder.

Hvad hvis jeg ikke er hjemme ved levering?

Xpressen vil altid sætte pakken på adressen. De tager den aldrig med tilbage igen. Systemet er sat op så du modtager en sms når kassen er leveret.

Hvordan er fødevaresikkerheden?

Vi sender vores kød med Xpressen.dk- De er selvfølgelig godkendt af fødevarestyrelsen. Kødet opbevares hos os i top-professionelt 0 graders kølerum. Vi gennemfører dagligt temperaturmålinger i rummet, ligesom det er udstyret med alarm i tilfælde af nedbrud. Kødet pakkes og sendes i tykke polystyren-kasser pakket med is.

Hvordan transporteres kødet?

Kødet pakkes i tykke polystyren kasser med is. Det afhentes af Xpressen om eftermiddagen, dagen før du modtager det. Det vil sige at kødet maksimalt kan være 26 timer undervejs.

Kan jeg lave en stor ordre flere måneder i forvejen?

Det kan du godt, men vi skal lige tages med på råd. Nogle varer har vi altid adgang til mens andre er mere flygtige. send os en mail på: info@steak-out.dk

Kødet vejer ikke det i skrev på webshoppen da jeg købte?

Vi gør hvad vi kan for at vægten er så præcis som muligt. Fanger vi dog en afvigelse udover 100 gram under pakning, kan du se frem til økonomisk refusion kort efter modtagelse af varerne. Mener du ikke vores opvejningslabel er retvisende skal vi have mulighed for at veje kødet efter i intakt original emballage. Vi modtager alt kød emballeret og vejer det med emballage. Vægt på emballage fratrækkes IKKE kødvægt.

Hvordan skal jeg forholde mig i tilfælde af reklamation?

Du skal orientere os med det samme- enten via mail eller telefon. Kødet skal gemmes, så vi har mulighed for at få det undersøgt. Lad være med at tilberede kødet.

Er jeres kød hormon og GMO frit?

Ja. Vi kan ikke og ønsker ikke at forhandle kød, hvor dyrene har fået hormoner eller GMO foder.

Hvorfor sælger I ikke dansk kød?

Vores force er vores setup og adgang til udenlandske varer i topklasse. Men falder vi over dansk kød vi kan stå inde for, slår vi gerne til. Vi har blandt andet dansk svinekød af renrace Duroc fra Røsnæs

Hvorfor sidder der så meget afpuds på min udskæring?

Hos os køber du hele stykker kød som de kommer til os fra slagterierne og det til markedets bedste priser. Vi betaler samme kilopris uanset hvor meget eller lidt afpuds der sidder på en given vare. Vi laver derfor ikke refunderinger vedrørende afpuds. Du kan sagtens købe kødvarer andre steder, hvor de er fint afpudsede, men så er prisen for afpudsningen gemt i kiloprisen. Mange af slagterierne, især de amerikanske, lader en del fedt sidde på varerne. Det er bl.a med til at beskytte varerne under den lange vakuummodning. Vil man have de specielle udenlandske udskæringer er dette præmissen.

Kan jeg ikke bare køre ud og shoppe på jeres lager?

Vores kølerum og frostrum er ikke beregnet til at drive butik i. Vi tager fødevaresikkerhed meget alvorligt og synes ikke det er foreneligt med at have trafik derinde. Vores lagerstyring ligger på vores hjemmeside og alle handler skal gå derind over. Så sikrer vi også at I ikke kører forgæves, fordi et stykke I havde set jer lun på, er blevet solgt i mellemtiden.

Skal I have flamingo kassen retur?

Flamingo kasserne vi sender varer i, er grundet fødevaresikkerhed, en engangskasse. Vi må ikke genanvende dem, desværre. Så I kan selv vælge at gøre brug af dem til f.eks opbevaring eller I kan bortskaffe dem.

preloader